Stel dat we waterstof als energiebron gebruiken. Ontstaat er dan niet een tekort aan water?

Omdat de H2 uit H2O gewonnen wordt, verdwijnt dat water zo maar. Lijkt me niet gewenst.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Nee, want bij de verbranding van de waterstof ontstaat weer evenveel water.
Verder is de hoeveelheid water op aarde zo enorm dat het nauwelijks impact zou maken als het permanent zou verdwijnen bij gebruik als brandstof.
Toegevoegd op 24 augustus 2018 06:39: tekst
5 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Dat laatste is vast ook eens over de olie geroepen...
Ik denk dat de hoeveelheid water en het gemak waarmee we er bij kunnen er best toe zou kunnen leiden dat verkwisting niet bestraft wordt waardoor we meer en meer zouden gebruiken met als gevolg uiteindelijk toch een tekort.
gvrox
5 jaar geleden
Oze(etc etc) met enkele miljoenen keren meer water dan olie (in volume) zal het wel meevallen, maar je hebt gelijk dat de mensheid dan wel eens verkwistend bezig zou kunnen worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Gelukkig is het niet van toepassing aangezien je in je antwoord terecht aangeeft dat bij verbranding het originele water weer terug ontstaat. Die plus die ik je gegeven heb is dan ook volkomen verdiend. :-)
Thecis
5 jaar geleden
Even voortbouwend op de verkwisting.
Je, het water wordt weer terug gewonnen MITS het waterstof op aarde verbrand wordt. Als we heel veel van het waterstof (en ook zuurstof) gaan verbranden in raketten die "verre" reizen maken, komt dit niet (direct) terug op aarde en zijn we het inderdaad kwijt. En water hebben we inderdaad in overvloed, maar het is zeker niet oneindig.