Er komen kleine luchtbelletjes in. Door deze luchtbelletjes ontstaat zeer veel breking van het licht in het water: Een groot deel van het licht wordt terug gereflecteerd. Dit zie je als wit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

jelle heeft het verkeerd. wat je ziet is het verschijnsel turbulentie in water. lees de bron maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twee fenomenen spelen hier een rol.
1. Turbulentie. Turbulentie kenmerkt zich door een wervelend kararakter van het water. Langzaam stromend water stroomt gelaagd en dat wordt laminaire stroming genoemd, de tegenpool van turbulente stroming. Bij een turbulente stroming verandert de lichtweerkaatsing van het water en dus de kleur.
2. Tijdens een turbulente stroming ontstaat een heftige menging van water. Daardoor kunnen zich luchtbellen opsluiten (denk aan schuim in de branding) in het water. Ook dit heeft invloed op de lichtweerkaatsing en dus de kleur van het water.