Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het? (ringen die verkleuren)

Ik heb twee zilveren ringen, althans waar ik eigenlijk 100% zeker van weet dat ze zilver zijn, nu heb ik ze natuurlijk ook gewoon aan in de douche, niet al te vaak maar is een paar keer gebeurd, heb ik ze een tijd laten liggen de ene paar weken de andere een half jaar, zit er bij alle twee allemaal vieze bruin vlekken op, hoe krijg ik dit eraf en wat is het eigenlijk, zijn ze dan toch niet echt...? het lijkt wel een soort van roest maar dat kan niet toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Gewoon even oppoetsen met zilverpoets en ze zijn zo goed als nieuw.
Zilver krijgt heel snel een bruine aanslag.
Geen zilverpoets in huis, met sigarettenas wil het ook en als je zelf niet rookt dan heeft de buurman het misschien wel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ze bewerkt zijn is het handig om het met een oude tandenborstel te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilver verkleurt als je het laat liggen, het is een soort oxidatie. Het wordt langzaam zwart en soms komen er die bruine vlekken op. Juist als je het gebruikt dan wordt het door het dragen gepoetst. Douchen ermee is ook geen enkel probleem. Je kan proberen ze te poetsen met een zilverpoetsdoek, eventueel met wat zilverpoets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zilver niet draagt word het vaak donker is normaal even poetsen met zilverpoets geen poets in huis even 5 min glas cola leggen en het blinkt weer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met doodgewoon afwasmiddel lukt het ook prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de juwelier zijn potjes met een zilverbadje te koop. Deze zijn speciaal bedoeld voor zilveren sieraden.
De verkleuring van zilver komt vaak voor en is goed te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ZILVERSULFIDE wat zich vormt en dat is bruinig.
Dat laat zich echter gemakkelijk verdringen door een zwakzure oplossing (azijn) of een mechanische bewerking.
Zelf gebruik ik autowax, wat prima werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding