Welke kleur licht heeft de meeste energie? Violet of wit (combinatie van alle kleuren samen)?

Wij gaan een klein onderzoekje doen naar de opbrengst van zonnepanelen en hierbij willen we ook kijken naar de opbrengst bij verschillende lichtkleuren. Nou vroegen wij ons echter wel af welke kleur licht de hoogste energie en dus de grootste opbrengst zal leveren. Is dit violet licht, omdat het de kortste golflengte heeft of is het gewoon wit licht, omdat dit alle kleuren bevat en dus straling met al de verschillende golflengtes?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Omdat (ultra)Violet de korste golflengte bezit, heeft deze kleur de meeste energie.