In scheikunde gebruik je veelal massa. In dit geval dus ook. Gewicht druk je uit in Newton, massa in gram/kilogram.
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Maar je bepaalt de massa door het gewicht te meten.
LeonardN
6 jaar geleden
Juist, maar omdat weegschalen al zo gemaakt zijn dat ze massa weergeven ipv gewicht, gebruik je in scheikunde dus zelden of nooit gewicht/Newton.
Thecis
6 jaar geleden
Klopt, officieel is het de massa die je gebruikt. Maar (nagenoeg) iedereen binnen de scheikunde noemt het gewoon het gewicht. Dat maakt de verwarring meteen compleet ;-)