Bestaat er zoiets als parachute te vroeg openen?

Wat gebeurt er dan als je te 'vroeg' je parachute open zou trekken tijdens het parachutespringen uit een vliegtuig?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je ver genoeg van het vliegtuig bent loop je nog de volgende risico's : ONDERKOELING, zuurstofgebrek, verwaaien, gemis aan overzicht (wolken). Als je met ongeopende parachute springt en heel hoog zit, doorloop je zeer snel dat deel van de dampkring waar je niet thuis hoort en je in ieder geval ook niet thuis hoort. Ik heb het dan over hoogten van ++ 5KM in landen met een gematigd/warm klimaat. Het maakt nogal wat uit of je met 200KH/H door de mensonvriendelijke zone gaat of met (bv.)30KM/H. Je kunt dan gewoon bevriezen en haast stikken (++6KM) Waarden gegeven boven zeeniveau, wat iets anders is dan boven landniveau(!) De parachute kan er wel tegen, natuurlijk is het materiaal stugger maar breken zal het niet, het uitvouwen zal wellicht ook goed gaan. Maar het is zeer onverstandig om bv. in de wolken te hangen, op een hoogte waar ook vogels vliegen of andere voorwerpen.... Ik denk dat je fantasie wel aanvult wat ik niet verder beschreven heb.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100