Een regenboog ontstaat door dat het zonlicht in de regendruppels gebroken wordt. Een sneeuwvlok weerkaatst hooguit wat ligt, maar breekt het niet / nauwelijks. Ergo ontstaat bij sneeuw geen regenboog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat is niet mogelijk. Het water ontleed het witte licht naar alle kleuren, maar sneeuw kan dat niet, omdat het zelf al een kleur is. :)

Toegevoegd na 28 seconden:
witte licht = zonlicht*

Toegevoegd na 4 minuten:
Op de volgende link is overigens nog het één en ander te leren over regenbogen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Regenboog_(optica)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat kan niet, Want voor een regenboog heb je regen nodig ;)