Hoe kan het dat je bij de vuurloop je voeten niet brandt?

In sommige sessies/trainingen laten ze mensen met blote voeten over hete kolen lopen zonder dat ze verbranden. Hoe kan dat? Kijk bijvoorbeeld op http://www.vuurlopen.com/ of http://www.youtube.com/watch?v=cqbSLUvMTJs

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Het beste antwoord

Door gewoon normaal te lopen zoals je normaal over straat loopt. Hebben de mythbusters ook al onderzocht. Niet rennen of je voeten hard neerstampen en er is geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, plus

Andere antwoorden (3)

dit komt omdat er as ontstaat wanneer kolen verbranden.
dit as vormt als het ware een soort van isolerend laagje over de hete delen van de kolen.
als je met normale snelheid over de kolen heen loopt blijft deze intact en verbrand je je voeten te niet.

als je te hard loopt zakken je voeten te diep in de kolen en beschadig je de aslaag en verbrand je je voeten wel.
en als je te zacht loopt maken je voeten te lang contact en verbranden ze ook.

rustig lopen dus
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien verdampt ook nog het angstzweet en dat onttrekt warmte aan je voetzolen.
Mensen die veroordeeld waren tot de electrische stoel zijn hierdoor ook wel eens gered.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vuurlopen zou juist over je angsten overwinnen gaan, en bij angst hebben zou je je verbranden. Dat is niet overeenkomstig met je eerste zin.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad zou. Probeer het maar eens.
Ik snap je vraag.. en dit op kolen lopen staat niet alleen.
Het heeft te maken met het openen van onze menselijke geest.

Je lichaam met grote scherpe voorwerpen doorboren zonder letsel te ondervinden .Met blote voeten over gloeiend hete kolen lopen zonder angst, pijn en brandplekken . Zelfs glasscherven opeten en deze weer uitbraken zonder verwondingen etc..

Zijn het allemaal illusies, resultaat van positief denken, placebo-effect, trucage, gegoochel, misleiding- Kun je hiervoor gewoon een cursus volgen?

Volgens de Bijbel 2 Tess. 2:9 bestaat er zoiets als ‘bedrieglijke wonderen’. Naast geneeskrachtige kruiden groeien de giftige planten en deze twee soorten moet je goed weten te onderscheiden. Je vergissen wat betreft het al of niet eetbaar zijn van paddestoelen kan fataal zijn. Pas op: ‘baat het niet, schaadt het niet’, is te simpel gesteld.

In deze complexe materie is verwarring te verwachten. Geloof in wonderen, zowel lichtgelovigheid als bijgelovigheid, dienen we met Gods woord als toetssteen
te toetsen.

De Bijbel verbiedt uitdrukkelijk dat we ons met bovenstaande zaken bezig houden in Deuteronomium 18:10 en Leviticus 19:26.

Ik geloof ook in wonderen, maar dan waarbij Christus de bron is. Check op youtube maar eens Reinhard Bonnke