hoeveel bar is nodig om een papieren raketje die onder een bepaalde hoek staat x aantal meter ver te schieten?

ik zoek een formule die ik kan gebruiken om te weten hoeveel druk ik nodig heb om een raketje af te vuren waarbij de raket onder een bepaalde hoek staat ( deze staat vast) een x aantal meter te kunnen schieten.
de afbeelding hierbij is een voorbeeld

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Daar is niet een simpele formule voor....
Er zijn teveel zaken onbekend.

De beste optie is proefondervindelijk een aantal proefschoten met verschillende druk te doen en dat in een grafiek uit te tekenen.

Via je grafiek kun je dan de afstanden van andere druk-waarden afleiden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix