Omdat er weinig luchtbelletjes inzitten.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9 keer een min? Heb ik iets niet begrepen? Voor mij plus 1.
Omdat het heel goed doorzichtig is. Daarom alleen al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
AHA! Dat heb je met water ook. Als het helder is, is het doorzichtig. Goed denkwerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom is iets doorzichtig? Omdat het helder is.
Waarom is iets helder? Omdat het doorzichtig is.
Jeetje.
omdat het bevroren water is .......
daarom!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel er 4 minnetjes bij AWM staan, is zijn antwoord wel correct. natuurlijk ijs dat helder is, heeft weinig lucht.

koud water heeft weinig opgeloste lucht er in. Als het water stil staat & de bodem is niet te actief, dan krijg je geen luchtbelletjes in de ijslaag, die daardoor compleet doorzichtig kan worden, hetgeenbij dieper water resulteert in zwart uitziend ijs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien omdat het genoeg zuurstof inzit. Omdat die in het openlucht bevroren is.. Maybe!