wat is de gehoorcurve van jongeren??

ik ben bezig met mijn profielwerkstuk over gehoorbeschadiging bij jongeren. En wij willen een gehoorcurve hebben om met onze resultaten te vergelijken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bedoel je precies met gehoorcurve?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe wil je die dan met jullie vergelijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben een grafiek met de frequenties van de tonen ten opzichte van de volume in dB en we vinden alleen gehoorcurve van volwassenen. Gehoorcurve geeft aan bij welke volume je een toon kan horen en wij willen weten hoe die van een tiener uitziet om het met die van ons te vergelijken.

Antwoorden (3)

15% van de jongeren in Nederland heeft te maken met blijvende gehoorschade tgv van het gebruik van overluide
apparatuur rechtstreeks in het oor, dan wel bij discotheken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar een gediplomeerd audicien (die van de reclame). en neem een onbeschadigde puber mee. Je krijgt dan zijn gehoorcurve op computerscherm. Tegen betaling of misschien met een verleidelijk glimlach krijg je die dan uitgeprint. Succes.
Reddie
12 jaar geleden
kijk bij gehoordrempel in b.v. Wikipedia