Als 2 metalen (bijna) tegen elkaar komen en er is een geleider (bijvoorbeeld water of een andere geleidend medium) dan zullen de 2 metalen door het eigen spanningsverschil met elkaar gaan reageren. Het on-edelere metaal (dus lager in de spanningsreeks) zal meer corroderen dan het andere.
fremar
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik neem aan dat dit een redox reactie is; Maar hoe kan dit als de (meeste) vaste metalen allemaal reductor zijn.