Hoe kan ik het beste een kaars weer aankrijgen waarvan het puntje van de lont is afgebroken?

Ik heb een kaars waarvan het puntje van de lont is afgebroken en nu krijg ik hem met de aansteker niet meer aangestoken. Hoe kan ik hem alsnog aansteken?

Toegevoegd na 32 minuten:
Het gaat om een stompkaars

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat voor een kaars? Dinerkaars, stompkaars, waxinelichtje of nog iets anders?
Rieneke1
6 jaar geleden
Schuin houden, aansteker er onder, was laten wegdruipen op krant oid tot de lont weer vrij komt. Kaars weer recht zetten en aansteken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stompkaars

Het beste antwoord

Je kunt een stukje van de kaars afsnijden zodat de lont weer boven water komt. Rondom de lont kun je iets dieper snijden, dan heb je minimaal verlies. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb uiteindelijk rondom de lont met een scherp mes wat van de kaars weggesneden waardoor de lont weer boven water is gekomen en ik de kaars weer kan aansteken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies! Fijn dat het gelukt is.