De vervalreactie is het proces waarbij isotopen vervallen.
De vergelijking is de rekenkundige formule, die de vervalreactie weergeeft.
Je scheikundedocent zou dus kunnen zeggen schrijf de vergelijking op van de vervalreactie van Chroom-51
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ plus zoiets?
https://natuurkundeuitgelegd.nl/uitwerkingen.php?opgave=vervalvergelijking
LeonardN
6 jaar geleden
Exact dat. In de praktijk wordt ook veel vervalreactie gezegd waar je vervalvergelijking zou kunnen zeggen. Andersom gaat het niet. Als je het alleen over het concept hebt van verval spreek je niet van de vergelijking, de formule. "In een hoeveelheid 213Bi vinden dus twee vervalreacties plaats"
En dan toont men twee vergelijkingen die die vervalreacties beschrijven.
Reddie
6 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Exact dat. Dan weet ik wat ik wilde weten.