Hoeveel seconden vertraagt de tijd als je met de snelheid van het licht reist?

Ik heb begrepen dat als je met de snelheid van het reist dat de tijd dan vertraagt, maar hoeveel seconden vertraagt de tijd eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als je met de snelheid van het licht gaat (=c = 299 792 458 m/s) bestaat er geen tijd. Je zou kunnen zeggen dat alles op het zelfde moment gebeurd.
Overigens is het ook zo alle afstanden 0 zijn. Je bent dus overal. Je bent dus overal op elk moment.

Tevens is het niet mogelijk om de snelheid van het licht te krijgen, omdat je voor het accelereren tot de lichtsnelheid steeds meer energie nodig hebt. Uiteindelijk zou je een oneindige hoeveelheid energie nodig hebben om de barrière te bereiken, waardoor je hem niet kunt passeren.

Als je het interessant vind kan je hier op kijken http://hemel.waarnemen.com/FAQ/Licht/001.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je met de snelheid van het licht reist, staat de tijd stil. Dit volgt rechtstreeks uit de zogenaamde lorentzfactor voor tijdvertraging; de inverse van de wortel uit 1-v2/c2 (dus; 1 min v-kwadraat gedeeld door c-kwadraat; als v=c wordt deze factor 0, en de tijdrek dus oneindig)
tinus1969
6 jaar geleden
De vergelijking voor tijds dilitatie is als volgt:
t'=t/sqrt(1-v^2/c^2)

Als v (de snelheid) gelijk is aan de lichtsnelheid wordt dit de vergelijking:
t'=t/sqrt(1-c^2/c^2)=t/sqrt(1-1)=t/sqrt(0)=t/0--> t' wordt oneindig. De tijd vertraagt dus oneindig veel als je met de snelheid van het licht reist. Dit is alleen mogelijk voor een foton, de rest kan onmogelijk met de snelheid van het licht reizen, dit zou oneindig veel energie kosten. ke=0,5m'c^2, m'=m/sqrt(0) --> e=oneindig
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Antoni
6 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je tijdsdilatatie of tijddilatatie, ook wel aangeduid als tijdsrek. Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Tijddilatatie is daar meer informatie over te vinden.