Kan tijd stilstaan?

En als tijd kan stilstaan hoe dan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K
Amadea
6 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Dat gebeurt alleen in Science Fiction verhalen, films en series.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
eens in de zoveel jaar staat de tijd 1 seconde stil om de atoomklok weer gelijk te krijgen met alle andere kloken of net anders om
Erna55
6 jaar geleden
De tijd staat dan niet stil, de klok staat even stil....
De tijd loopt altijd door.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja klopt mijn verkeerde kijk op de vraag
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja . :) daar waar de zwaartekracht enorm is dus in en rond een zwartgat . Zelfs atoom klokken lopen langzamer onderinvloed van zwaartekracht minimaal maar er is al verschil op aarde Uiterst minimaal maar toch. Dan natuurlijk als je iets ernstigs hoort zoals de moord op Kennedy of de aanslag 911 Men weet dan altijd waar men op dat moment was en dan zegt men de tijd stond even stil. In een zwartgat staat alles stil ook de tijd neemt men aan maar niemand of iets Kan er maar in de buurt van komen
grasmaaier
6 jaar geleden
De tijd kan alleen stilstaan als de aarde en de zon stoppen met bewegen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@grasmaaier, dat klopt niet. Als de aarde en de zon zouden stoppen met bewegen, gaat de tijd nog steeds door. Jij wordt dan immers gewoon nog steeds ouder. Aarde en zon 'maken' de tijd niet, maar zijn alleen de basis voor onze afspraken over tijdseenheden (dag, jaar).
grasmaaier
6 jaar geleden
Ja, je hebt gelijk er klopt inderdaad geen bal van.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens de relativiteit's theorie in een zwart gat. zwaartekracht Beïnvloed de tijd zelfs op aarde of er net vandaan Maakt al meetbaar verschil. Ja niet op mijn horloge die loopt altijd goed. Behalve in een zwart gat Het verval van atomen staat dan ook stil op die plaats dan. Op aarde gaat tijd gewoon door behalve als je plezier hebt dan vliegt de tijd
Thecis
6 jaar geleden
@Amadea
Wederom weer jammer, want het kan dus WEL. Het is een fysisch verschijnsel. Lees je eens in op gravitational time dilution...

Het beste antwoord

Voor de beantwoording van je vraag hangt het er een beetje vanaf wat je onder tijd verstaat.
Natuurkundigen willen dingen aan die zo snel gaan als het licht nog weleens toekennen dat hun tijd stilstaat. Zo staat de tijd voor een foton dus stil. Maar dat alles hangt oa af van de constante lichtsnelheid en het meten van tijd (en afstand) dmv de de constante lichtsnelheid.

Anderzijds kun je tijd ook beschouwen als een meer intuitief ervaren of als een absoluut voortgaan van de dingen, zonder dat je daar nu precies iets concreets over kunt zeggen.
erotisi