hoe bepaal je verhoudingen?

Richting biochemie:
Ik wil een elixer maken dat de symptomen van migraine tegengaat. Ik heb echter nooit zelf een elixer samengesteld en weet dus niet hoe ik verhoudingen tegen elkaar op moet wegen. Wat speelt hierbij een rol?

Geen van de mogelijke ingrediënten heeft een limiet aan gebruik;
ik ben van plan een soort thee te trekken
Later zal ik onderzoeken of dit ook in vaste (ijs)vorm kan, mocht dat voor de migrainepatiënt makkelijker zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Je hebt dus geen verstand van biochemie en denkt dat je een medicijn kunt ontwikkelen ?
Erna55
6 jaar geleden
Kwakzalver :
De Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse Taal, 15e druk (2015) spreekt van: "[Iemand] die nutteloze middelen toepast ter genezing van de een of andere ziekte, of middelen beweert te kennen tegen alle mogelijk ziekten, ofwel [iemand] die zulke middelen, meestal met veel ophef, te koop aanbiedt. - onbevoegd beoefenaar van de geneeskunst."
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Erna55 on·der·zoe·ker (de; m,v; meervoud: onderzoekers) iem. die iets, m.n. wetenschappelijke vraagstukken onderzoekt
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Erna55
Ook een onderzoeker moet ergens beginnen en bij een eerste keer beginnen. De vragensteller claimt nog nergens dat deze reeds een medicijn heeft. Er is slechts een idee/een droom die uitgeprobeerd gaat worden.

Meteen iemand voor kwakzalver uitmaken terwijl dit wellicht nog maar een biochemicus in de dop is, dat is de dood in de pot. Ik wil iedereen stimuleren om vooral ideeën uit te proberen en te onderzoeken of ze hun dromen waar kunnen maken.
Erna55
6 jaar geleden
Een ( wetenschappelijk ) onderzoeker zal bij vragen een wetenschapper raadplegen, of zich op de hoogte stellen van eerder wetenscheppelijk onderzoek.
Iemand die " zomaar bedenkt" dat een middeltje werkt, is een kwakzalver. @pjvs :
- waar heb je de kennis opgedaan dat je ingrediënten een heilzame werking zouden hebben ?
- wat weet je van interactie bij medicatie ?
- Heb je medische kennis ?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Erna55
Er staat helaas geen leeftijd bij het profiel van pvjs, maar ik stel me een kind voor met een experimentele geest die de wereld aan het ontdekken is.
Die gaat nog niet bij collega wetenschappers op bezoek, maar die moet wel verder geholpen worden. Daar zijn wij GV'ers wel geschikt voor! Dan helpt het niet als dit prille talent meteen voor kwakzalver wordt uitgemaakt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik ben inderdaad minderjarig, en dit is voor een scheikundeproject. De ingrediënten die ik voor dit project wil gebruiken zijn eerder al gebruikt of getest, zoals wilgenbast en gember. Het is overigens niet zeer gepast om iemand zomaar kwakzalver te noemen, vooral als het als belediging is bedoeld.
Erna55
6 jaar geleden
Gember helpt
Gember tegen migraine is onderzocht bij één proefpersoon. ---- Een onderzoek dat speciaal op de werking van gember tegen migraine was gericht, verscheen in 1990 (Mustafa T, Srivastava K.C. Ginger (Zingiber Officinale) in migraine headache. Journal of Ethnopharmacology, 1990; 29:267-273). De onderzoekers hadden slechts één proefpersoon van 42 jaar, die bij migraine gember als aanvals-stopper kreeg toegediend in plaats van de toentertijd gebruikelijke ergotamine. Zij geven een beschrijving van de complexe processen die bij migraine een rol spelen. Aanvullend bespreken zij wat antimigraine-middelen in het lichaam teweegbrengen. Daarna komen zij tot de volgende conclusie: 'Gezien de hiervoor beschreven effecten van gember bij het migraine-proces stellen wij voor dat de consumptie van verse gember of gemberpoeder aangewend kan worden voor het couperen of voorkomen van migraine-aanvallen. Er zijn geen bijwerkingen geconstateerd. Daarom is gember bijzonder effectief voor migraine bij kinderen en jongeren.' ---
http://people.zeelandnet.nl/vdwindt/migraine/gember.htm
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik baseer mijn ingrediënten overigens op de symptomen hoofdpijn en misselijkheid, en wat er met je bloedvaten gebeurt als je migraine hebt. Ik zeg niet dat het werkt, dit is voor een project. De ingrediënten worden afzonderlijk tegen verschillende kwalen gebruikt. En nee, dit wordt niet zomaar aan iemand toegediend, ik vraag mijn scheikundeleraar en een arts.
Erna55
6 jaar geleden
Waarom niet meteen aan de arts vragen ?

Het beste antwoord

Een blaadje van Moederkruid, kan zeer effectief zijn voor sommige soorten van migraine.
Voor het bepalen van de juiste verhoudingen, moet je eerst de werkzame stoffen kennen.
De conditie van de plant zelf.
De hoeveelheid werkzame stof in de plant zelf.
De conditie van de persoon zelf.
e.v.t medicijngebruik van de persoon zelf.
Pas dan kan je ongeveer bepalen op basis van bekende resultaten, hoeveel werkzame stoffen er nodig zijn voor een goed resultaat.
Maar uitgaande dat een blad van het Moederkruid, van gemiddelde grootte, voldoende is om een positief resultaat te krijgen, zou een begin voor je kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+plus jongvolk dat experimenteert en onderzoekt moet men koesteren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankuwel!