De meeste wetenschappers ondersteunen de theorie dat paradoxale koude een storing is van het thermoreceptorsysteem. Bewijzen suggereren dat pijnreceptoren die reageren op potentieel schadelijke warmtepeilingen samenkomen op dezelfde sensorische vezels als koude thermoreceptoren.
Dus als de zenuwvezel een signaal naar de hersenen stuurt, kan het soms verkeerd worden geïnterpreteerd als een gevoel van extreme kou.

http://www.smithsonianmag.com/science-nature/why-does-very-hot-water-sometimes-feel-cold-180953532/
erotisi