weet iemand waar ik lege plastiek tubes en een vulmachine kan kopen,liefst in belgie of nederland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat is dat? Een plastiek tube?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat moet je in vredesnaammet een vulmachine ?? Dat is voor HELE grote hoeveelheden. Voor thuisproductie kun je gewoon lege metalentubes kopen en die met de hand vullen en toeknijpen. Vraag eens bij een tandpastafabriek om een doosje ;Intradal ofzo.

Het beste antwoord

Er staat er één tweedehands bij omnytec: http://omnytec.nl/verkoopaanbod-4-601-Tubevulmachine.asp
Uiteraard kunnen deze mensen je ook vertellen waar je de tubes kunt kopen.
Het kan ook zijn dat je een veel goedkopere optie bedoeld, waarbij niet alles geautomatiseerd is. Dan moet je even hier kijken: http://www.afvulmachines.com/vulmachines-en-sluitsystemen/category/tubevulmachine
Behalve een vulmachine heb je ook een tubesluiter nodig.
Ook bij de laatste optie kun je zeker vragen waar je de tubes kunt bestellen. Deze mensen hebben alle adressen en weten ook welke tubes het beste bij hun vulmachine passen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoi,bij deze bedankt,deze info is echt waardevol,
penta

Andere antwoorden (2)

Als jezelf osmetica of verf of eender welk smeerseltje maakt op amateur-niveau, kun je bij dedrogist of online terecht voor lege (aluminium) tubes, die je met de hand vult en sluit. Werkt prima. En kijk eens bij een winkel voor laboratoriumbenodigdheden (vaak verkrijgbaar bij / viade apotheek) wat voor andere mogelijke oplossingen er nog zijn.

Plastic tubes moeten geseald worden, en daar heb je inderdaad apparaatjes voor nodig.En niet zomaar apparaatjes ; ze nemen een flinke huiskamer in beslag, en naast een vuller heb je ook een sealer en een capper nodig (om de tubes te sluiten danwel te doppen). Dan praat je over een complete fabrieksinrichting. (Zie afbeelding).

Prijzen staan er online niet bij, maar reken maar op een bedrag waar je ene leuk huis van kunt kopen.

Maar voor een paar cent kun je flink wat aluminiumtubes kopen, die je kunt vullen met wat je maar wilt. (Ik heb er wel eens een paar als sinterklaassurprise gebruikt, met oorbellen in aardappelpuree. Erg lachen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah welnee! Kijk even bij de tweede link die ik gepost heb, het kan veel kleiner en goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat valt voor mij in de categorie 'handmatig', maar is wel een mooi dingetje inderdaad. Maar daarmee kun je geen plastic tubes sealen / sluiten, is ook voor alu tubes, potjes en dergelijke. Ik denk ook dat vraagsteller het in die hoek moet zoeken. Dit is trouwens een volledige 'straat'; vullen, sluiten, doppen, en het plaatje was maar een voorbeeldje.
De informatie over vulmachines heb je al gekregen. Lege plastic tubes kun je o.a. bij de apotheek kopen. Daar heb ik ze in ieder geval ooit gekocht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat iemand die een vulmachine koopt, veel gaat afvullen. En dan ga je natuurlijk niet naar de apotheek. Dan koop je ze direct bij de fabrikant in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat de vragensteller zich wel twee keer bedenkt, na alle informatie (grootte, enz) over vulmachines. Misschien is er een veel eenvoudiger manier om tubes te vullen en dan weet hij/zij in ieder geval waar je lege tubes kunt kopen.