Wanneer een kip volwassen is op 5 a 6 maanden leeftijd.
Behalve wanneer ze in de rui zijn, dan beginnen ze daarna pas met leggen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Wanneer je ze op deze leeftijd koopt, zie je niet meer dat het kuikens zijn. Soms kan het zelf nog wel enige tijd duren voordat ze gaan leggen. Pas wanneer kippen echt volwassen zijn gaan ze eieren leggen. Wanneer er geen kunstmatige belichting plaatsvindt, dan is gedurende de wintermaanden de productie het laagst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Kipen zijn na 5-6 maanden volwassen en kunnen dan eieren leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kuikens leggen geen eieren.

Echte legkippenrassen, beginnen op leeftijd van zo`n 4 maanden al met het leggen van eieren.

Kippensoorten welke niet specifiek doorgekweekt zijn op legeigenschappen, doen er vaak wat langer over om volwassen te worden en beginnen dus wat later met eieren te gaan leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tussen 20 en 26 weken oud ,mits er voldoende daglengte en temperatuur is, en voldoende voedsel beschikbaar.