bij 42 volt kan de stroom door het menselijk lichaam nooit groter worden dan 5ma , hoe groot is de weerstand van het menselijk lichaam?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet ieder lichaam is hetzelfde...
Utrecht
7 jaar geleden
lucnieuw laat z'n huiswerk hier op Goedevraag maken....
Thecis
7 jaar geleden
http://www.startpagina.nl/v/huis-tuin/vraag/92087/groot-weerstand-lichaam-benadering Als de huid droog is, zo’n 30.000 ohm of meer. Als de huid goed nat is, minder dan 600 ohm. Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is de huidweerstand overigens. Toegevoegd na 15 minuten:
Een andere bron zegt dat het varieert tussen 50 kΩ en 10MΩ. In elk geval, vrij hoog. Bronnen:
google.nl/url?sa=t&source=web&cd=3&ved=0CCYQFjAC&u...

Antwoorden (1)

De basisformule is: U = I x R. Hieruit volgt da R = U :I.
In getallen is dat: R = 42 : 0,005 = 8400 Ohm.
jc54