Als je benzine bevriest, brandt benzine dan nog?

Benzine bevriest al bij -50 celcius.
Maar benzine brand als het vloeibaar is.
Dus brand benzine ook als het bevroren is?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

In feite niet:Vaste stoffen en vloeistoffen branden dus niet, het zijn telkens de gassen die eruit vrij komen
fremar
7 jaar geleden
Benzine heeft de eigenschap te gaan 'vlokken'. Kleine ijsschilfers verstoppen de injectors of de brandstoffilters. Hoewel het theoretisch mogelijk is dat benzine bevriest, zal het lang daarvoor al problemen opleveren binnen een verbrandingsmotor.