Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel spierkracht in de schouders/bovenarmen is nodig om een mens met kunstvleugels te laten vliegen?

Ik ben altijd zeer geïnteresseerd geweest in pogingen om mensen te laten vliegen. Stel dat er kunstvleugels gemaakt kunnen worden, hoe krachtig moeten de spieren zijn waarmee de vleugels op en neer geworden moeten worden? Hoe drukt men überhaupt spierkracht uit?

1.3K
Antoni
7 jaar geleden
Hoeveel spierkracht daarvoor nodig is, weet ik niet. Ik weet wel dat het in de praktijk onmogelijk is voor een mens om met alleen maar spierkracht en kunstvleugels te vliegen. Zó veel is er dus nodig...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je bedoelt een ornitopter als de UTIAS Snowbird. Het is namelijk in 2010 gelukt om een dergelijk toestel met bewegende kunstvleugels in de lucht te blijven. Men spreekt in dit geval van 3,100 N (Newton) dat nodig is om een neerwaartse druk op een enkele vleugel mogelijk te maken. Om zoveel kilogramkracht te kunnen produceren als mens moet je een aantal trucjes uithalen en in dit geval werd er gebruik gemaakt van luchtdruk en katrollen. 19 seconden en 145 meter in de lucht gebleven, maar voor de start werd het toestel wel met een auto de lucht ingetrokken.
(Lees meer...)
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding