Hoe klinkt een liedje dat zorgt voor een destructieve interferentie met zijn originele liedje?

Een liedje bestaat oa uit een aantal geluidsgolven met een bepaald amplitude golflengte etc. Maar stel je maakt een liedje waarbij de geluidsgolven zodanig zijn dat als je het liedje tegelijk afspeelt met het origineel dat je niets hoort, de golven hebben dan een destructieve interferentie ondergaan.

De vraag is nu hoe zo'n spiegel liedje klinkt? Klinkt dat bijna hetzelfde of is het totaal onhoorbaar niet te herkennen?

erotisi
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Destructieve interferentie is een fenomeen waarbij twee geluidsgolven elkaar overlappen en een nieuw geluid creëren. Het resulterende geluid is een combinatie van de twee originele geluiden, maar het is vaak vervormd en onherkenbaar.
Bronnen:
een maand geleden