Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn vraag :zou het efficienter zijn als ik de achterste as van mijn Longboard lager zet dan de voorste wb steppen naar voorwaartse beweging ?

Hallo , ik knutsel graag met Longboards,= groot skateboard , en ben constant bezig om de energie die ik erin stop zo efficient mogelijk in snelheid om te zetten .
de plank staat nu horizontaal op z'n wielen en zou graag willen weten hoe de krachten die ik erop uitoefen (steppen+gewicht)zich gaan gedragen als ik het board achter lager zet dan voor .
geloof dat ik hier meer kennis van mechanica voor nodig heb dan ik nu bezit en zou heel blij zijn met wat nuchtere antwoorden .
vriendelijke groeten , Luuk .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
563
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt antwoord heb ik hier niet voor je op, maar kan je wel verwijzen naar een forum, speciaal voor longboarders. Bronnen:
- http://www.longboarden.nl/forum/portal.php

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zonder in te gaan op allerlei berekeningen kun je jou vraag denk ik vergelijken met het aandrukken van een auto.
Hoe kun je de auto de hoogste snelheid geven? Door op een verticaal stuk te drukken. Dan wordt je kracht het beste in horizontale richting benut.
Ga je op een schuin stuk drukken, dan wordt de kracht in horizontale en verticale richting verdeeld.
Het is natuurlijk ondoenlijk om je longboard verticaal te plaatsen maar er ligt ongetwijfeld een optimum in een bepaalde hoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding