Wat moet je doen bij interpretatie van meetresultaten?

Dit snap ik nog steeds niet na 3 jaar practica te hebben gedaan, als voorbeeld bij een dichtheid practicum. Overigens staat er bij ons opzet van een verslag dat je daar het uitvoeren van berekeningen en resultaten in woorden moet weergeven, maar dat is gewoon té vaag.
Moet ik dan vertellen welke berekeningen/formules heb gebruikt en hoe moet ik de resultaten in woorden weergeven? Is het dan niet wat te dubbelzijdig dan als ik de resultaten in woorden moet weergeven, waarvan ik dát nog steeds niet snap.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
https://www.natuurkundeuitgelegd.nl/verslag.php
Antoni
7 jaar geleden
Handige website lijkt mij dat, @JoanDArc, voor de vraagsteller!

Antwoorden (1)

Je moet een verslagje schrijven over wat je gedaan hebt.
Je benoemt het doel van je onderzoekje en hoe je het aangepakt hebt.

Bijv : In deze proef moeten we de dichtheid berekenen van voorwerpen van hetzelfde materiaal en om dat te doen hebben we een weegschaal en een maatcilinder nodig om de massa en volume te berekenen.

We meten eerst de massa van het 1 ste, daarna van het 2 de en als laatst van het derde blokje. We gebruiken hiervoor de weegschaal.
Daarna meten we het volume door de blokjes te laten zakken in een maatcilinder die gevuld is met water.
En het volume is dan hoeveel mL het water is gestegen.
Als we de massa en het volume hebben berekend, delen we de massa door het volume en berekenen we zo de dichtheid en kijken we bij welke materiaal het hoort .
Erna55
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Misschien handig met de complete bron
http://www.scholieren.com/proef/33948
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bruh