Wanneer kan ik zien of mijn kuiken een haan of een hen is?
Hoe snel je dat kan zien hangt af van het ras, bij sommige rassen zie je het heel snel en bij anderen kan het wel 3 à 4 maanden duren. Over het algemeen zijn de haantjes ietsje groter dan de hennetjes. Let ook op het gedrag, haantjes willen nogal eens schijngevechten houden, ze springen dan met de borst tegen elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang ze nog geen gekleurde veertjes krijgen, kun je dat als leek eigenlijk niet zien. Het bepalen van welk geslacht een kuikentje is, is dan ook een echt vak.
Kippensexers kijken in de cloaca van het kuikentje, en wat ze dan precies zien weet ik niet, ik ben overduidelijk GEEN kippensexer, maar daaraan schijnen ze te kunnen zien of het een hennetje is (leggen) of een haantje (vermorzelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strikt gezien heb je geloof ik wel gelijk. Althans, kuikensexer geeft meer hits. Ik heb het ooit zo geleerd, maar da's ook wel weer heel lang geleden...en 't is niet echt een woord dat ik vaak opzoek ;-)
Ik merkte pas dat mijn 2 kippetjes haantjes waren toen ze begonnen te kukelen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als ze ouder zijn zie je dat een haan hele mooie gekleurde veren als een soort staart heeft en de dames?
die tokken lekker met elkaar en hebben echt een kippenkontje :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je goed bent aan het gedrag op latere leeftijd aan de kam en op nog latere leeftijd, kukelen en gerek aan eieren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt het al na ongeveer zes weken zien aan de kam. Een haantje krijgt dan al een kammetje een hennetje veel later.
Wil je het nog eerder weten dan zul je ze moeten seksen. hoe je dat kunt zien zal ik maar niet vertellen, want ik kan het zelf ook niet.