Wat wordt er bedoeld met: "De waarde in meters is niet gerelateerd aan een duikdiepte, maar aan de luchtdruk tijdens de test op waterbestendigheid."?

Sommige horloges zijn perfect voor zwemmen en snorkelen: het horloge is waterbestendig tot 10 bar / 100 meter.
Vervolgens staat er dan in de specificaties dat de waarde in meters is niet gerelateerd aan een duikdiepte, maar aan de luchtdruk tijdens de test op waterbestendigheid.

Hoe ziet zo'n test eruit dan, waarbij op waterbestendigheid wordt getest maar de luchtdruk uiteindelijk de diepte bepaald?

erotisi
7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ze bedoelen dat ze een drukvat gebruikt hebben met een druk zoals die op 100 m voorkomt. Niet echt naar 100m gedoken hebben voor de test. Overigens wordt de druk op een horloge op diepte tijdelijk anders als je het horloge beweegt, bijvoorbeeld tijdens zwemmen.