Wat voor stof kan ik het beste gebruiken voor deze proef?

Ik moet voor scheikunde moet ik de oplosbaarheid van drie pijnstillers meten en er een verslag van schrijven. Ik dacht aan demiwater, zoutoplossing (x mg zout/mL). Wat is het beste, als er meer ideeën zijn hoor ik dat graag.

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik ga aspirine, paracetamol en ibuprofen gebruiken.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Water dus.
Erna55
7 jaar geleden
Om welke reden zou je iets in zout water willen oplossen ?
Erna55
7 jaar geleden
Dit is een hele rare opdracht voor scheikunde.
Ik berijp niet wat de oplosbaarheid van verschillende pijnstillers aantoont.

Antwoorden (1)

Ik zou dan ook meteen meerdere oplosmediums gebruiken om te kijken wat het verschil daar tussen is. Demi water, fysiologisch zout en kraanwater bijvoorbeeld.