Wat is de structuurformule van zoutzuur?

Ik zou graag de structuurformule van zoutzuur willen weten, maar ik kan niks vinden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Zoutzuur is H-Cl
Een Waterstof atoom gekoppeld aan een Chloor atoom.
Het elektron van Waterstof vormt een paar met één van de elektronen van Chloor.
Daar is niet veel structuur aan.
Reddie
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je wiki leest, zie je dat Cl een enkel atoom is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Boomba:
Erna55 heeft gelijk. Zoutzuur bestaat uit twee atomen.
H = waterstof-atoom
Cl = chloor-atoom
Samen vormen die H-Cl. Zoutzuur zou je ook waterstofchloride kunnen noemen.

Andere antwoorden (1)

Zoutzuur is een oplossing van waterstofchloride (HCl) in water (H2O).
Als Waterstofchloride in water opgelost is schrijft met dat als volgt op: H+(aq) + Cl-(aq)