mijn dochter wil kristallen maken met borax. Borax is giftig. Waar kan zij borax mee vervangen?

Ze wil graag een dat het een GROTE, STEVIGE kristal wordt. Welk ander middel kan dit ook?
En stel dat ze toch borax gebruikt, is deze dan ook nog giftig als het kristal helemaal uitgehard is? Bv als zij dagen later met de kristal speelt en ze heeft een wondje aan haar hand?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

U zou het met aluin (Kalium-Aluminiumsulfaat) kunnen proberen. Wordt al eeuwen gebruikt vanwege de verkoelende werking op de huid, na het scheren. Het is bloedstelpend (bij kleine wondjes door het scheren) en zou ook licht desinfecterend werken en zoals het gebruik al aanduidt is huidcontact geen probleem.

Toegevoegd na 4 minuten:
De 1e bron geeft naast meer informatie ook een foto van enkele kristallen. de 2e bron geeft uitleg over hoe u/ uw dochter het kristal kunt / kan maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan niet zelf van borax kristallen maken. maar als het zou kunnen, zou het ook met zout moeten lukken. het begin is immers een zuivere natuurkundige stof. waarvan je de molecule ordelijk weet te rangschikken. door samen te persen of na verhitting heel gelijkelijk te laten afkoelen.