wrm hebben kuikens geen even lange 'vleugels'

ik heb kuikens thuis en ik heb iets opgemerkt dat hun vleugels niet even lang zijn..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Als de kuikens bij jouw thuis zijn uitgebroed moeten de vleugels ongeveer even lang zijn, doch wanneer ze ergens anders zijn uitgebroed kan het zijn dat een van de vleugels voor de helft is afgebrand met een gloeiende draad. Dit is gedaan om te vooromen dat ze straks in een bomen gaan vliegen als ze groot zijn. Een kip heeft n.l. de gewoonte om op een stok te gaan zitten als het donker wordt, om zich tegen roofdieren te beschermen, (Bunzing-hermelijn-vos) in de natuur is dit een boom. Dit branden heeft een naam, maar die ben ik inmiddels vergeten.

Toegevoegd na 4 minuten:
dit noemt men lewieken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij mensen zijn toch ook niet allemaal hetzelfde?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze bedoeld dat de ene vleugel korter is dan de andere..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat bedoel ik ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fout :)
Kuikentjes met ongelijke vleugeltjes zijn hennetjes. Wanneer de vleugeltjes gelijk zijn, dan zijn het haantjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je nog moeten groeien,en dan wordt het verschil minder of valt t minder op door de veren