Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wrm hebben kuikens geen even lange 'vleugels'

ik heb kuikens thuis en ik heb iets opgemerkt dat hun vleugels niet even lang zijn..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de kuikens bij jouw thuis zijn uitgebroed moeten de vleugels ongeveer even lang zijn, doch wanneer ze ergens anders zijn uitgebroed kan het zijn dat een van de vleugels voor de helft is afgebrand met een gloeiende draad. Dit is gedaan om te vooromen dat ze straks in een bomen gaan vliegen als ze groot zijn. Een kip heeft n.l. de gewoonte om op een stok te gaan zitten als het donker wordt, om zich tegen roofdieren te beschermen, (Bunzing-hermelijn-vos) in de natuur is dit een boom. Dit branden heeft een naam, maar die ben ik inmiddels vergeten.

Toegevoegd na 4 minuten:
dit noemt men lewieken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wij mensen zijn toch ook niet allemaal hetzelfde?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze bedoeld dat de ene vleugel korter is dan de andere..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat bedoel ik ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn fout :)
Kuikentjes met ongelijke vleugeltjes zijn hennetjes. Wanneer de vleugeltjes gelijk zijn, dan zijn het haantjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je nog moeten groeien,en dan wordt het verschil minder of valt t minder op door de veren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding