Worden er ook wel alcolholische dranken gemaakt door fermentatie van hop?

Normaal gesproken wordt bier en andere alcoholische dranken gemaakt door vergisting van suikers. Maar je kunt ethanol ook maken door een anaeroob proces in planten zoals hop. Maar wordt dat ook wel eens gedaan? Zo ja bij welke producten?

erotisi
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar word onder andere alcoholische paardenmelk van gemaakt. In Mongolië word paardenmelk in een grote ton gedaan en dan twee uren lang met een speciale stok geroerd. Het is een speciaal soort roeren, van onder naar biven ipv draaien. Moet je na een tojdje eens een glas drinken, word je teut van! Ik persoonlijk vond het niet echt lekker.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
De alcoholische paardenmelk is niet door een anaerobe proces gemaakt.
--- In Mongolië wordt de paardenmelk gedurende twee dagen in een open koeienleren zak gedaan. De drank wordt vervolgens met een stamper gestampt, zodat er zuurstof bij kan komen en het gistingsproces wordt versneld. --------
Zie : Zodat er meer zuurstof bij kan komen. Dit proces heeft zuurstof nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik dacht dat je het over fermentatie had. Maar klopt, ik zit fout. Maar ik heb met eigen ogen gezin dat het tegenwoordig anders gaat. Het zit niet meer in leren zakken maar grote plastic tonnen. En ik heb er echt uren in staan roeren/stampen.