Dat is helemaal afhankelijk van de hoeveelheid zonne-energie die in warmte wordt omgezet. Als de zon flink schijnt en je hebt voldoende zonne-collectoren, dan hoef je niet bij te verwarmen met gas.
jc54
8 jaar geleden
De soortelijke warmte van water is 4186 J/(kg.K). De benodigde energie om 200 liter van 13 naar 30 graden (17 graden warmer) te krijgen is dan 200 * 17 * 4186 = 14.232.400 J.
De gemiddelde verbrandingswaarde van 1 cubieke meter aardgas is ongeveer 32 mega Joule.
Je hebt dus iets minder dan een halve kubieke meter gas nodig.