De zon is een grote kernreactor. Er vindt daar fusie plaats.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De zon is een kernfusie reactor, die straling produceert. Bij dit proces komt warte vrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel eenvoudig, de zon is een volledige vuurbol bestaande uit vuur en wat vuur inhoudt;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen vuur, maar eigenlijk alleen licht als gevolg van kernfusie processen diep in de zon. Wij zien de straling die daarbij vrijkomt. Op 30 maart is de Solar Dynamics Observatory gelanceerd, die schap aan data levert, inclusief onderstaande foto.

Toegevoegd na 33 seconden:
schap = schat