Welke boom produceert neusjes?

Dat soort van vruchtjes die je open kunt maken en op je neus kunt plakken. Vroeger noemden we het neusjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, dat deed ik ook altijd. (...En nu heel soms ook nog wel, stiekem... )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijft leuk hè? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Join de neusjesclub Hippo!

Het beste antwoord

Door de vleugeltjes van de zaden is de esdoorn al bij kinderen bekend. Maar ook het blad met drie punten dat in de Canadese vlag staat is bekend. Het hout is bruinachtig wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze plakken ook goed op kinderneusjes ;-)

Andere antwoorden (5)

Dat is de Es!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, uit de min begrijp ik dat k er helemaal naast zit... het moet dan zeker de kastantje zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het helemaal goed, hoor.
Van mij een plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is de esDOORN, een heel andere boom.
De boom is bladverliezend en heeft oneven geveerd blad, dat bestaat uit zeven tot dertien deelblaadjes. De bladeren zijn kruislings tegenoverstaand.
Deze boom bloeit voordat hij in blad komt. De vruchten zijn voorzien van 'vleugeltjes' die helpen bij de verspreiding.

das de Es
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De gewone esdoorn, kortweg es. Voor beschrijving met plaatjes zie link.
jc54
13 jaar geleden
De helikoptertjes! Leuk hoor. De Esdoorn inderdaad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dat altijd met de rozen struik ;)
aan de takken van de rozen zitten van die doorn dingen die kan je eraf halen en dan op je neus plakken XD

Toegevoegd na 51 seconden:
maar dat met vruchtjes...?
die ken ik niet...