Waar kun je een vriezer allemaal voor gebruiken?

Ik heb talloze voorbeelden voorbij zien komen hier, dus ik ben wel toe aan een overzicht.
Denk aan praktische tips als: kleding invriezen tegen de stank, snoeren invriezen tegen de draaiing, voedsel invriezen tegen bederving.

Maar waar nog meer voor?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Knuffeldieren invriezen tegen bacteriën.

Toegevoegd na 35 seconden:
Snelkoelen van een flesje wijn of een biertje.
bamibal
13 jaar geleden
kammen en borstels invriezen tegen statisch haar...
ook kleding om het statische eraf te halen...

Toegevoegd na 4 minuten:
ook leg ik mijn bril met zelfkleurende glazen in de vriezer voor een paar uur..
dan worden de glazen eerder donker als de zon schijnt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou er in principe in de winter je overleden huisdieren in kunnen bewaren totdat je in het voorjaar het beestje in de tuin kunt begraven.

Verder vroor ik vroeger wel eens een trui in als ik er weer eens kauwgom in had zitten, kauwgom laat (beter) los als het bevroren is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dode dieren naast het bevroren brood? Ik weet niet of ik dat zo graag wil..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom niet, je leg toch ook je hamlappen en karbonades naat het brood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ze wel even netjes verpakken in wat plastic ofzo... Maar goed, ik weet dat een collega dit doet. Die heeft een rattenfokkerij en al haar dode dieren verzameld ze, zodat ze ze eens per zoveel maanden naar een crematorium kan brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je overleden konijn er in bewaren tot je het op kan eten? Is dat wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grinnik, refereer je nu aan een andere vraag van vandaag waarin iemand vraagt hoe een konijn bereid moet worden, vanaf het moment dat deze vrolijk door het hok huppelt? Geen zorgen mijn kant op hoor, ik heb geen plannen mijn nieuwe tweeling in de vriezer te stoppen (hoewel ik al wel aan het nadenken ben over behang in het konijnenhok, waar ik ze dan achter kan stoppen...)
je kan sommige zaden een kunstmatige kouperiode laten doorstaan in de vriezer, zodat ze beter kiemen.
denk bijv. aan eenjarige ridderspoor.
13 jaar geleden
Filmrolletjes, vooral die al belicht zijn, kun je door in de vriezer te bewaren lang behoeden tegen verval in kwaliteit voordat ontwikkelen plaatsvindt.

Het afrijpen en bewaren van zelfgemaakte limoncello (mjam).