"Eiwitverbranding en ammoniakgeur
Bij grote inspanningen waarbij een tekort ontstaan is van koolhydraten en vetten schakelt het lichaam over op het verbranden van spiercellen. Deze verbranding van eiwitten is te herkennen aan de geur van ammoniak die iemand uitademt en transpireert; dat is namelijk de afvalstof die bij deze verbranding vrijkomt."

Bron: http://www.runinfo.nl/eiwitten.htm

Je moet weten dat verbranding een chemisch proces is, eigenlijk is het oxidatie.
Onze lichaamstemperatuur is ongeveer 36.6° Celsius. Het is dus moeilijk om over een verbrandingstemperatuur te spreken. IJzer dat roest is eveneens oxidatie = verbranding.