Kun je dmv laagfrequente golven personen waarnemen in huizen? En wordt daar gebruik van gemaakt?

Met infrarode kijkers kun je in het donker mensen 'zien'. Maar zijn er ook hulpmiddelen waarmee je dmv radiogolven personen in een huis kunt detecteren, of volstaan daar infrarode stralen al mee?

En hoe zou dat werken met radiostralen? Zenden mensen voldoende langegolflengten uit dat zij door muren heen kunnen. Of zouden uit gezonden langegolven kunnen weerkaatsen op mensen waardoor hun positie bekend is?

Ik neem aan dat defensie dergelijke hulpmiddelen wel zal hebben? Of werken die alleen met infrarood?

erotisi
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je lange golfzender op je hoofd staan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik verwacht dat laagfrequente golven een te grote golflengte hebben om voldoende oplossend vermogen te bieden om personen te onderscheiden.

Het beste antwoord

Je hebt al een beetje antwoord gegeven op je eigen vraag.
Infrarood laat warmte zien. Daarmee is een persoon makkelijk te vinden.

Radiogolven daarentegen zijn lastiger, omdat die door obstakels al kunnen worden weerkaatst. traceren van mensen hiermee word dan erg lastig, dan zou je o.a. ook vaak een vals alarm meemaken.