Op welke manieren word bio-ethanol geproduceerd als vloeistof?!

Het enige wat ik nog moet weten voor mijn laatste scheikunde opdracht. heeft iemand enig idee?! ik kan niet genoeg informatie vinden op t internet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.7K
Reddie
8 jaar geleden
Ethanol is bij kamertemperatuur een vloeistof.
In welke vorm dacht jij dan dat het geproduceer werd?
tinus1969
8 jaar geleden
Wat bedoel je met bio-ethanol? Hoe gedetailleedr wil je een antwoord. Eemn algemeen antwoord vind je binnen 1 minuut: RTFW

Antwoorden (2)

Volgens mij door vergisting, net zoals alcohol in het bier komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
What else. Plus.
Bij de productie van bio- ethanol spelen enzymen een grote rol: invertase en zymase . Die zorgen ervoor dat er een vloeibaar product ontstaat.

De daadwerkelijke productie van bio ethanol is een puur biologisch proces.
Eerst wordt door middel van zuren de cellulose van het plantmateriaal afgebroken tot suikers. Vervolgens wordt er onder zuurstofarme condities een gistcultuur toegevoegd, die er middels het enzym invertase voor zorgt dat de suiker wordt afgebroken tot glucose en fructose. Vervolgens zorgt het enzym zymase ervoor dat deze bouwstenen worden omgezet tot een combinatie van ethanol en CO2.
Dit hele proces duurt ongeveer drie dagen en wordt onder een temperatuur van 250 tot 300 graden uitgevoerd.De ethanol die geproduceerd is, bevat nog een forse hoeveelheid water, die verwijderd moet worden.
Scheiding van water en alcohol is relatief eenvoudig, omdat alcohol en water een kookpunt hebben van respectievelijk 78,3°C en 100°C. Door het water te verwarmen tot een temperatuur tussen deze twee waarden in, verdampt de alcohol en blijft het water vloeibaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
Over 1e en 2e generatie biobrandstof.

Je kunt biobrandstof halen uit graan, suikerriet, mais, snelgroeiende grassen, hout, koolzaad, oliehoudende planten, gebruikte frituurolie, algen, ...

Uit planten die suikers bevatten in een of andere vorm (suiker, zetmeel, houtvezels) kun je ethanol of andere alcoholen maken, voor bio-ethanol.
Oliehoudende planten lenen zich tot diesel.

Biobrandstoffen van de 'eerste generatie' worden gemaakt van voedselplanten, of bezetten landbouwgrond die dan niet meer voor voedselproductie gebruikt kan worden. Biobrandstoffen van de 'tweede generatie' gebruiken niet-voedselplanten die groeien op niet-landbouwgrond. De gewijzigde polulieren van VIB behoren tot de tweede generatie (meer info op www.vib.be/populier). Men gaat nu meer op zoek naar biobrandstoffen van de tweede generatie zodat er geen concurrentie is met voedselplanten of gronden voor voedselplanten.

Via extractie wordt olie uit oliehoudende zaden gehaald en verwerkt tot biodiesel.
Erna55