Hoe werkt een [Lach]spiegel?

Hoe werkt een spiegel, je kijkt erin en je ziet jezelf maar hoe komt dat?

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoe werkt een spiegel uberhaubt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (8)

door de ronding van de speigel staat een spiegel bol wordt je breed buigt de spiegel naar binnen word je smaller.
dus het ligt aan hou de spiegel geslepen is of staat

Toegevoegd na 1 minuut:
Een lachspiegel is een spiegel die opzettelijk niet vlak is gemaakt, maar een gekromd oppervlak heeft: hol, bol, cilindrisch, golvend, enz.

Het spiegelbeeld wordt hierdoor vervormd, hetgeen bij personen die zichzelf of elkaar in zo'n spiegel zien, een lachwekkend effect geeft. Zo kan iemand die zeer mager is, in een bolle spiegel zeer dik worden afgebeeld. Een dikke persoon kan juist in een holle spiegel zeer slank worden. Ook kan iemand langer of juist korter worden afgebeeld
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lachspiegels hebben bepaalde bollingen en hollingen. Daardoor zie je vervormingen in je spiegelbeeld.

Een holle spiegel maakt iets heel groot maar verkleint het zichtbare deel. Een bolle spiegel maakt heel klein maar vergroot het zichtbare deel.

Zo kun je door b.v. golvende spiegels of bepaalde hoeken in spiegels, diverse spiegelbeelden creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lachspiegel is een spiegel die opzettelijk niet vlak is gemaakt, maar een gekromd oppervlak heeft: hol, bol, cilindrisch, golvend, enz.

Het spiegelbeeld wordt hierdoor vervormd, hetgeen bij personen die zichzelf of elkaar in zo'n spiegel zien, een lachwekkend effect geeft. Zo kan iemand die zeer mager is, in een bolle spiegel zeer dik worden afgebeeld. Een dikke persoon kan juist in een holle spiegel zeer slank worden. Ook kan iemand langer of juist korter worden afgebeeld.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lachspiegel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat ze zijn gebogen zie je jezelf niet 100% goed, zodat je zelf dikker/langer/kleiner lijkt. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lachspiegel is een spiegel die opzettelijk niet vlak is gemaakt, maar een gekromd oppervlak heeft: hol, bol, cilindrisch, golvend, enz. Het spiegelbeeld wordt hierdoor vervormd, hetgeen bij personen die zichzelf of elkaar in zo'n spiegel zien, een lachwekkend effect geeft. Zo kan iemand die zeer mager is, in een bolle spiegel zeer dik worden afgebeeld. Een dikke persoon kan juist in een holle spiegel zeer slank worden. Ook kan iemand langer of juist korter worden afgebeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe werk een NORMALE spiegel?
Een spiegel bestaat uit een dun laagje silver of aluminium, daarop is glas geplaatst. Dit aluminium of silver absorbeert bijna geen licht (Een rood voorwerp absorbeert alles behalve de kleur rood, deze wordt terug gekaatst in ons oog en daarom is deze lamp voor ons rood) Bijna alle lichtdeeltjes worden weerkaatst op het oppervlakte (als een bal die tegen een muur stuitert). Meer weet ik er niet over te vertellen ;)!

Toegevoegd na 8 minuten:
Licht wordt weerkaatst op een gelijke hoek als dat hij aankomt. Daarom moet je ook 'recht' voor een spiegel staan om jezelf goed te zien. Bij een lachspiegel is het oppervlakte niet vlak en weerkaatst het licht diverse kanten uit en krijg je een vervormd beeld van jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lachspiegel kaatst door zijn aangepaste vorm het spiegelbeeld onder een andere hoek terug als een gewone (vlakke) spiegel. Daardoor vervormd het beeld en ga je lachen.,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alleen maar 'zien' waar je naar kijkt!
JIJ weet dat je driedimensionaal bent, maar als je in de spiegel kijkt krijg je alleen maar die kant te zien die naar de spiegel gericht staat. Ben je nu wat je ziet, of ben je meer dan dat je ziet?
Als de spiegel een mankement vertoont (hij is krom) veranderd het spiegelbeeld naar de spiegel.. feit blijft: wie ziet? en wat zie je?
Weet dat je nooit alles kan zien als je meteen maar aanneemt wat je ziet!