kan hondenpoep in een container onder de grond uitdrogen en uiteindelijk door kleine gaatjes in de container door de grond zakken?

voor een hondentoilet project moet ik met een hondenpoep container afkomen. Nu ben ik aan het zoeken hoelang het duurt voor hondenpoep om te vergaan. Sommige zeggen dat het door regen het snelst weg gaat, maar dit graakt niet aan een ondergrondse container. Als ik een container maak met kleine gaatjes vanonder en deze dan in de grond steek, gaat de hondenpoep dan uitdrogen en uiteindelijk door deze gaatjes in de grond zakken... of? Mijn bedoeling was eerst een container die onder de grond wordt geplaatst waarvan het deksel er net boven komt. De persoon kan dan met de voet het deksel omhoog duwen (hefboom systeem) en kan in een ander dekseltje dat mee omhoog komt de poep leggen. De twee deksels gaan terug omlaag en de poep valt naar de bodem. In de bodem van de container zijn er kleine gaatjes gemaakt voor als de poep vergaat. Dan valt het er door en komt het in een gat terecht onder de grond waar het verder afgebroken wordt. Is dit een goed gedacht of zou dit niet werken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als de poep in de container verdroogt zal het na verloop van (veel) tijd wel afbreken maar in eerste instantie zullen de bolussen verdrogen, hard worden en zeker niet snel door de gaatjes in de bodem verdwijnen. Afbraak van uitwerpselen gebeurt het snelst in een vochtige omgeving, omdat de bacteriën die voor de afbraak zorgen het best gedijen in vochtige omgeving. Je container zal daarom het best functioneren als hij werkt als een septic tank. Daarin worden vaste bestanddelen in afvalwater afgebroken door bacteriën die geen zuurstof nodig hebben. In een septic tank blijft altijd een vaste substantie achter die van tijd tot tijd uit de put moet worden gezogen om de werking in stand te houden.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Septische_put

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100