Waar gaat het proefschrift van Marcoen Cabbolet over?

Ik heb begrepen dat het een onconventionele theorie is niet te rijmen met de quantummechanica.
Ik kwam hem ook tegen op een forum waar hij een bewijs liet zien dat het vermoeden van Goldbach gaten vertoont.
Waar kan ik daar meer over te weten komen?Over dat proefschrift dan.

Meer weten:

elft, 21/01/’08-- De promotie van Marcoen Cabbolet is definitief afgeblazen. Zijn proefschrift Elementary Process Theory, waarin de fundamenten van de moderne natuurkunde op losse schroeven worden gezet, is te controversieel bevonden door wetenschappers die geen deel uitmaakten van de promotiecommissie.

De afgelopen dagen werd er in de media veel aandacht besteed aan het proefschrift, waarin een theorie over antimateriedeeltjes die onder invloed van de zwaartekracht van de aarde af bewegen wordt beschreven. Dit is in tegenstelling met de kwantummechanica, die juist het omgekeerde voorspelt.

Het proefschrift werd vlak voor de promotie ter beoordeling voorgelegd aan hoogleraar Theoretische Natuurkunde en Nobelprijswinnaar Gerard 't Hooft. Volgens 't Hooft stroken de opmerkingen van de promovendus over antimateriedeeltjes niet met de door natuurkundigen veronderstelde feiten.

Als uitgever delen wij het standpunt van de auteur dat een proefschrift een proeve van bekwaamheid is tot het verrichten van wetenschappelijk onderzoek en dat het ook een bijdrage kan zijn aan een open wetenschappelijk debat, ook al is het onderwerp van de studie controversieel.

Wij betreuren het dat met het afblazen van de verdediging de wetenschappelijke argumenten niet binnen een academisch instituut naar voren gebracht kunnen worden.

Het proefschrift verschijnt binnenkort als een reguliere publicatie bij uitgeverij Eburon, zodat geïnteresseerden alsnog kennis kunnen nemen van Cabbolet’s argumentatie. Bestel het boek