Zijn er al zwaartekrachtgolven ontdekt?

Er blijken een stuk of 6 detectoren te zijn. Maar zijn er ook al ontdekt?

erotisi
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
Ik noem het wel eens als grap wanneer ik iets heb laten vallen : "er kwam een zwaartekrachtgolf voorbij" .

Het beste antwoord

Nee, deze zijn nog niet gevonden.
Vorig jaar maart leek de BICEP2-telescoop zwaartekrachtgolven van de oerknal op het spoor te zijn. Die controversiële conclusie is nu definitief onderuit gehaald, met behulp van metingen van de Planck-satelliet en het Keck Array.
Aldus een zeer recent (19 februari 2015) item van Kennislink.