Wie gelooft erin dat de wereld ooit zal vergaan?

Er wordt zo vaak beweerd dat de wereld zal vergaan, maar is dit ook waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

er zijn diverse artikelen over het vergaan van de aarde,voorspellingen of naukeurig uitgerekende logika van nasa.

DEN HAAG - Het vorige nieuwsbericht op 30 augustus dat het aftellen geblazen was omtrent de datum waarop de aarde zou vergaan (2012) blijkt onjuist. Als de aarde echt zou vergaan, zal het pas in 2208 zijn. Dit beweren een aantal wetenschappers die een rekenfout ontdekt hebben waarin de aarde dus eerst al in 2012 zou vergaan in plaats van het nu bevestigde 2208.

http://oncyclopedia.net/wiki/OnNieuws:De_aarde_vergaat_pas_in_2208

maar ook zijn er nog meer artikelen te vinden hier over...

op zaterdagavond 16 maart 2880 bestaat er een kans, 1 op 300, dat de aarde geraakt gaat worden door een asteroïde. Het kilometer brede onding heeft de naam 1950DA, en zal bij inslag een krater slaan die minimaal 20 keer groter is dan de tot nu toe gevonden kraters in de Verenigde Staten.

Volgens geleerden hoeven we ons echter niet druk te maken, mocht het gigantisch stuk steen écht gevaar gaan opleveren voor de aarde, dan is er nog "genoeg tijd" om een oplossing te vinden. Minstens vijfendertig generaties zullen zich nog over het probleem mogen buigen.

De asteroïde werd in 1950 voor het eerst gesignaleerd, maar werd na 17 dagen weer uit het oog verloren. Op 31 december 2000 werd het weer opgepikt op radarschermen. Sindsdien houden wetenschappers het ding nauwlettend in de gaten.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/17446

maar waneer de aarde echt vergaat dat zullen wij denk ik niet meer mee maken maar ooit zal het er wel van komen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is goed en duidelijk uitgelegd.

Andere antwoorden (12)

Absoluut. Er komt een moment dat een grote komeet onze planeet treft die zo groot is dat de aarde in stukken breekt. Dan is wat mij betreft e aarde vergaan en ontstaan nieuwe planeten of diverse manen om een andere planeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer de zon is opgebrand, zal ze opzwellen tot enorme afmetingen. De binnenste planeten, Mercurius en Venus, zullen door de zon worden opgeslokt.

Het is op het randje of de Aarde ook zal worden opgeslokt. Dat weten we nog niet.

Als de Aarde wordt opgeslokt, kun je dat met recht zien als het vergaan van de wereld.

Als de Aarde niet wordt opgeslokt, zal de wereld ook vergaan. Niet als planeet, wel als leefbare planeet. De atmosfeer zal grotendeels verdwijnen, de oceanen zullen leegkoken.

Na deze fase, als er dan nog een aarde is, zal de zon krimpen tot een soort nagloeiende sintel. De eventuele restanten van de Aarde zullen ook dan niet bewoonbaar zijn.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dit staat nog los van de mogelijkheid dat we voor die tijd worden getroffen door een asteroïde, of dat we zelf een milieuramp zullen ontketenen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+je precies wat ik wilde zeggen.
Ik . Ik weet overigens zéker dat de wereld ooit zal vergaan, dus eigenlijk kun je niet spreken van geloven. En het is zeer zeker waar.

De zon heeft voor een groot maar toch beperkt aantal jaren (of eeuwen, of millennia) brandstof , en is nu ongeveer op de helft van haar levensduur. Op een gegeven moment begint die op te raken en wordt zij zo heet (voor zij uitdooft) dat leven op aarde allang niet meer mogelijk zal zijn.

Voor ménsen heeft dat overigens weinig implicaties ; ik denk dat de mens zichzelf allang naar de vernieling heeft geholpen voor de zon dat kan doen. Of een komeet, of een wereldwijde epidemie, of een nieuwe ijstijd, of een tropische tijd, of een ompoling van het aards magnetisme. Allemaal dingen die voor de aarde aan de orde van de dag zijn, al zijn ze voor ons nietige mensjes een schijnbare zeldzaamheid.

We vraag is ook helemaal niet OF de wereld zal vergaan, hooguit wanneer en hoe. En daar heb ik geen ideeen over. We merken het denk ik wel als het zo ver is. En er is sowieso helemaal niets dat je er tegen zou kunnen ondernemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal zeker een keer gebeuren.
Wie weet gaat het nog heel lang duren en wie weet gebeurd het heel snel.
Alle mogelijkheden zoals benoemd in alle goed antwoorden voor mij zijn denk ik allemaal heel realistisch.
Alleen denk ik nog wel eens dat we eigenlijk zo weinig weten van de ruimte om ons heen en alles wat daar eventueel "achter" zit, dat het ook in de nabije toekomst zou kunnen gebeuren.
Onze kennis daarover is beperkt en ik acht alles in dat opzicht mogelijk.
En wij betekenen maar heel weinig in dat grote geheel, een klein organisme op een kleine planeet in een enorme onvoorstelbare grote ruimte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vast wel een keer, en daarom leef ik vandaag, maar houdt wel reserves voor morgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof erin dat dit nog zeker 4,98 miljard jaar gaat duren, zoals de wetenschap dit uitgedocterd heeft...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde vergaat,zodra de zon nova gaat,maar dat duurt nog wel een paar jaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde vergaat, maar dat maken wij helaas niet meer mee, vrees ik
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk inderdaad dat de aarde eens zal vergaan, maar dan vooral door het toe doen van de mens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk in 2012 gaat de wereld vergaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld zal zeker op een dag vergaan. (Dag des oordeel)
Maar niemand en niemand weet wannier dat zou gebeuren. Der is wel bekend dat die op een vrijdag in de avond uren zal gebeuren.
Dit is dat ik weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld zal zeker wel een keertje vergaan.