Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het wetenschappelijk bewezen dat zure voedingsmiddelen, vet afbreken?

bijv. citroensap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
770
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grinnik: Lijkt me een broodje aap verhaal. Ik heb een tante waar zelfs azijn nog zuur van wordt en als ik haar omvang zo zie, dan wordt er niet veel vet afgebroken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hi hi hi. grappig!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een kuur met citroensap belooft gewichtsverlies vanwege de vetafbrekende werking van het citroensap of met appelzuur, zoals sommige vermagerings advertentie's beweren. Helaas: zoals in het ouderwetse reclamespotje het citroenafwasmiddel het vet doet verdwijnen, zo gaat het niet in ons lichaam.
Lichaamsvet wordt afgebroken als de voeding onvoldoende calorieën levert om al het werk in het lichaam en lichamelijke activiteiten uit te voeren.
Je kunt wel wat gewicht verliezen als je de hele dag alleen maar citroensap binnenkrijgt , maar dat komt voornamelijk door vochtverlies, en minder door vetverlies. Erg lang zul je het alleen niet volhouden en het vochtverlies is zo weer aangevuld: het resultaat op de weegschaal is daarmee meestal verdwenen. Ook het resultaat met een Ananaskuur is niet bewezen, je kunt een week ananas eten, dan val je af maar gedurende die tijd kom je veel andere voedingsmiddelen tekort, waardoor je lichamelijke problemen kunt krijgen, maar her zuur in de ananas heeft geen invloed op vetafbraak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding