Wat is de ph waarde van citroengras?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
tinus1969
9 jaar geleden
Hoe bedoel je? Citroengras is een plant, hoe wil je daar een pH van bepalen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Citroengras wordt toch gegeten in de Aziatische keuken? Dus ik ging er van uit dat je hiervan, net als bij ander voedsel, de zuurtegraad kan meten. Ik weet nl. dat citroenen erg erosief zijn op o.a. het gebit e.d. en ik vroeg me af hoe dit dan bij citroengras zou zijn.
tinus1969
9 jaar geleden
Dan praat je over citroensap. Daar kun je een pH-meter insteken. Of bedoel je iets anders?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik bedoelde effectief citroengras. :)

Antwoorden (1)

Een pH waarde kan je alleen toekennen aan een oplossing, het sap van citroengras bijvoorbeeld. Ik kan je geen definitief getal geven maar ik vermoed dat citroengras in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden licht basisch is. Citroen bevat citroenzuur. Het onverdunde sap heeft een pH van ongeveer 2,5. De smaak en geur van citroengras komt van de essentiële oliën die in de stengels zitten en een zelfde geur veroorzaken als de oliën in de schil van citroen. Wij koppelen aan die geur de smaak zuur maar als je proeft is citroengras helemaal niet zuur. Ik gok een pH van 7,5