luchtballon gevuld met water, loopt die dan ook leeg na verloop van tijd?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Leeglopen ws niet maar het water verdampt wel na verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
"Leeglopen ws niet maar het water verdampt wel na verloop van tijd." Uhm wacht even, het water zit in een ballon waar verdampt het dan precies heen volgens jou...?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom probeer je het niet gewoon? Veel zal volgens mij afhangen van het soort ballon. Hoe meer water hoe meer de ballon uitrekt en hoe dunner hij wordt dus hoe groter de kans dat de inhoud ontsnapt. Alleen is water wel een groter molecuul dus de kans is op dat vlak weer kleiner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
water een groter molekuul dan wat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
elke normale rubberen ballon zal op den duur kleine gaatjes krijgen. Een ballon waar spanning op staat sneller dan een lege. Dus of je er water in doet of lucht maakt voor het poreus worden niet uit. Echter water zal uit de kleine gaatjes langzamer ontsnappen dan lucht.

Het beste antwoord

Lucht loopt uit de ballon doordat hij niet goed (genoeg) is afgesloten. Bijvoorbeeld dichtgeknoopt. Als je kans ziet hem beter af te sluiten duurt dat leeglopen veel en veel langer. Water heeft een grotere coherentie, waardoor het veel trager uit de ballon zal lopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lucht loopt door het rubber, dus ook als de ballon goed is afgesloten loopt hij leeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ca 50 jaar geleden getest. De ballon die ik goed had afgesloten was na drie weken niet zichtbaar minder vol. Ik ben vergeten wat ik heb gedaan om hem goed af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan vele andere oorzaken hebben.