ik wil een luchtdichte verpakking laten zinken met beton hoeveel gewicht heb ik nodig? (afmetingen heb ik nog niet)

Ik wil de verpakking in het beton laten verzinken om onder water iets te kunnen verstoppen (piratenschat). is de vorm trouwens ook belangrijk van het eind resultaat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je hebt zoveel gewicht nodig dat de totale constructie een soortelijk gewicht heeft wat hoger is dan dat van water. De vorm is niet van belang.

Het soortelijk gewicht van beton is ongeveer 2,3 en die van water 1.0.
Een voorwerp van beton is dus ruim voldoende om zichzelf en dezelfde vorm van "lucht" onder water te trekken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eerste paragraaf is onjuist. Antwoord van F334466 is correct.
Tweede en laatste paragraaf is wel correct.

Andere antwoorden (2)

Zolang we de afmetingen en de inhoud van de luchtdichte verpakking niet weten is een rechtstreeks antwoord niet mogelijk. Het voorwerp dat je wilt laten zinken ondervindt een opwaartse kracht die gelijk is aan het gewicht van de verplaatste vloeistof. Dus als je in water een voorwerp van 10x10x10 cm (= 1 liter) laat zinken is de opwaartse kracht 1 kg, want 1 liter water weegt 1 kg. Het hangt dan van het soortelijk gewicht van het materiaal af dat je wilt laten zinken. Is dat hoger dan 1 kg per liter inhoud (uitrekenen: lengte x breedte x hoogte), dan zal het voorwerp zinken. Is het lager dan 1 kg per liter, dan zal het blijven drijven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de afmetingen van het beton minimaal de helft is van de luchtdichte verpakking gaat het goed komen. ook als je niks in de luchtdichte verpakking doet.

Toegevoegd na 2 minuten:
voor de duidelijkheid niet de verpakking in het beton doen maar andersom beton in de verpakking