Wat te doen met groene koper aanslag op bril?

Op mijn bril zit bij een bepaald stukje een rare groene kleur. De kleur was voorheen de kleur van koper en daarom heb ik toch een beetje het vermoeden dat dit koper is die groen is geworden. Heel raar want volgens internet kan dit giftig zijn. Dit is mijn tweede montuur die dit heeft en de monturen zijn van het zelfde materiaal. Iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nu valt die giftigheid voor je wel mee in dit geval, de koperoxide (inderdaad het het "roesten" van koper dat groen is) zit achter de neusvleugel dus je komt er niet mee in aanraking.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke gelukkig, bedankt!

Antwoorden (2)

Daar zijn meerdere methodes voor, zoals opwrijven met antikal, wc-eend, (on)verdunde ammonia, et cetera.
Zie bron voor een lijstje met tips.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat koperpoets ook kan helpen.